Dieta kojarzy się z odmawianiem sobie swoich ulubionych deserów i słodkości. Jednak wcale nie musi tak być! Zdrowe odżywianie wcale nie wyklucza w diecie posiłków, które zawierają cukier. Ważne, by posiłki były zbilansowane, a desery zdrowe. Dobrym rozwiązaniem może być catering dietetyczny, który wśród swoich posiłków zawiera także coś słodkiego, lecz zdrowego!

Planowanie odżywiania

Odpowiednio zaplanowane posiłki pozwalają wprowadzić do menu słodkie potrawy, które nie zawierają cukru. Ulubione ciastko z kremem zastąpić możemy pianką jogurtową z owocową polewą. Desery mogą składać się z lekkich jogurtów, owoców, orzechów, daktyli lub galaretek. Takie desery znajdują się w zdrowej diecie Healthy Day Package od Foodie Box by Canapa. To wyjątkowe dania i oryginalne aromaty potraw od cateringu dietetycznego z Bydgoszczy.

Deser podczas diety? Tak!

Zazwyczaj dietę rozumiemy jako restrykcje żywieniowe lub odchudzanie. Jest to jednak sposób odżywiania, który będzie miał wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Wiele osób nie wyobraża sobie przejścia na dietę ze względu wykluczenia “czegoś słodkiego”. Jednak będąc na diecie, wcale nie musimy rezygnować z deserów. Te wysokokaloryczne słodycze z dużą zawartością cukrów można zastąpić na zdrowe, nadal słodkie przekąski. 

Deser to przekąska pomiędzy obiadem a kolacją. Jest dla nich urozmaiceniem, ale tylko, gdy posiada zdrową formułę. Z pewnością nie będą to czekoladki, batoniki, ciasta lub torty, jednak i te możemy łatwo zastąpić pyszną owocową galaretką, musami, daktylami i wieloma innymi.

Słodycze wywołują duże emocje, gdy podejmujemy decyzje o rozpoczęciu diety. Budzi się w nas niepokój o restrykcyjnym przestrzeganiu jadłospisu. Zdarza się też tak, że mechanizm, w którym obiecujemy sobie całkowitą rezygnację z deserów, może powrócić ze zdwojoną ochotą na słodycze. Dlatego nie powinniśmy całkowicie rezygnować z deserów podczas diety.

Dlaczego uwielbiamy słodycze?

Każdy z nas posiada preferencje smakowe, a głównie są one skierowane do smaku słodkiego. Czy wiecie, że słodkie są nawet wody płodowe, w których rozwija się płód oraz słodkawy smak ma mleko matki? Stąd też nasze przyzwyczajenie, a także pozytywne skojarzenia ze słodkim smakiem. Słodycze towarzyszą nam też w trakcie całego dzieciństwa, kto z nas nie objadał się nimi nie tylko w święta? Dla wielu osób już sama myśl o deserze sprawia, że energia sama napływa i czujemy błogość. Ciało podobnie reaguje po spożyciu czegoś, co lubimy. Rośnie wówczas poziom glukozy we krwi, a następnie szybko opada. 

Zdrowy deser - czy to możliwe?

Przechodząc na dietę, wybór przekąsek ma znaczenie. Dobrym rozwiązaniem będą własne wypieki, a także słodycze przygotowane ze zdrowych składników. W przypadku produktów gotowych warto sprawdzać ich skład oraz czytać etykiety.

Nie powinniśmy się rezygnować z posiłków niezdrowych całkowicie. Możemy zjeść cukierka lub czekoladkę, jednak z rozwagą. Taki cheatmeal nie zaszkodzi, a z pewnością poprawi samopoczucie. Ważne jest, aby zdrowe odżywianie stało się dla nas codziennością, ale bez niepotrzebnych ograniczeń. 

Dobrym sposobem na jedzenie zdrowo jest dieta pudełkowa od FoodieBox. Ta również zawiera wśród swoich posiłków słodką przekąskę. Możemy więc nie martwić się o przygotowywanie posiłków, jeść smacznie i przede wszystkim zdrowo.