Nie tylko w parkach i ogrodach zaczyna się robić coraz bardziej kolorowo. Apetyczne kolory kuszą nas także na straganach. Maj jest bowiem miesiącem, kiedy pojawia się szeroki wybór sezonowych warzyw i owoców. Warto jest wybierać produkty pochodzące z lokalnego rynku, które nie podróżują kilkaset kilometrów. Taka żywność jest nie tylko smaczniejsza, ale też zdrowsza. Jakie warzywa i owoce mają sezon w maju? Poniżej przedstawiamy listę zdrowych produktów, które znajdziesz w naszym cateringu dietetycznym.

Botwinka

Botwina zawiera duże ilości witaminy A oraz K. Oprócz tego ma witaminę D, E, C oraz witaminy z grupy B. W botwinie można znaleźć również magnez, żelazo i potas, sporo fosforu oraz sodu. Jest bardzo niskokaloryczna, a zawarty w niej błonnik daje uczucie sytości.

Szparagi zielone

Podobnie jak botwina, szparagi także są niskokaloryczne. Pod ich skórką znajduje się ogrom składników mineralnych, m.in. potas, magnez, fosfor i wapń. Szparagi zielone zawierają także dużo witamin A, C, K i z grupy B. Duże stężenie kwasu foliowego, dlatego poleca się je szczególnie paniom w ciąży. Fitoestrogeny łagodzą objawy menopauzy, a beta-karoten korzystnie wpływa na kondycję włosów, skóry i paznokci. Występujący w szparagach glutation wykazuje działanie przeciwutleniające, które zapobiegają rozwój komórek nowotworowych.

Kalafior

Kalafior jest bogatym źródłem błonnika pokarmowego oraz minerałów; szczególnie wapnia, potasu i magnezu. Zawiera również cynk, żelazo, miedź, jod i fluor oraz witaminy z grupy B, witaminę C, A i K. Wszystkie te składniki wykazują działanie przeciwzapalne i  przeciwbakteryjne. Kalafior jest warzywem niskokalorycznym, dlatego sprawdzi się u osób będących na diecie redukcyjnej.  


Truskawki

Truskawki to bogate źródło potasu, który chroni przed chorobami serca. Błonnik i witamina C zmniejsza natomiast stres oksydacyjny, który prowadzi do rozwoju nowotworów. Właściwości moczopędne wspomagają oczyszczanie organizmu. Polskie truskawki zazwyczaj pojawiają się na przełomie maja i czerwca.

Rabarbar

Rabarbar jest źródłem antyoksydantów oraz luteiny działającej pozytywnie na zdrowie oczu i skóry. Rabarbar polecany jest kobietom z niedoborem estrogenów i nastolatkom z problemowym trądzikiem.

Rzodkiewki

Rzodkiewki są bardzo dobrym źródłem witaminy C i kwasu foliowego. Jest ona polecana w diecie osób z nadciśnieniem tętniczym ze względu na spore ilości potasu. Rzodkiewki powodują oczyszczanie nerek i układu moczowego, łagodząc stany zapalne.


Zamów naszą dietę pełną lokalnych produktów sezonowych


get redirected here crmwatches.com.cheapest replicarolexwatches.club.article fake rolex.get more replica rolex.helpful site www.replicadeespana.es.company website https://www.rolexreplika.pl/.On Sale https://fake-richardmille.com/.On The Online Website cajasanfernando.click https://www.walletswatchesandthings.com/.check my source www.mortgagewatches.com.more helpful hints replica watches.you can find out more rolex copies cheap.this contact form fake watches.Click This Link breitling bentley replica.24 Hours Online https://www.goomegawatches.com/.Ladies frank mueller replica.Top Quality fake watches.Wiht 20% Discount fake rolex.Look At This bell and ross replica.