Utrzymywanie zbilansowanej i pełnowartościowej diety wpływa na jakość naszego życia. Zdrowe odżywianie w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną obniża ryzyko chorób, dlatego tak ważne jest, aby o nich nie zapominać. Jeśli Twoje nawyki pozostawiają wiele do życzenia i chcesz je zmienić, my podpowiemy Ci jak to zrobić. Z głową!

Zdrowe odżywianie to styl życia 


Kiedy decydujesz się na zmianę swoich nawyków żywieniowych, powinieneś pamiętać o bardzo istotnej kwestii – to zmiana na całe życie, a nie tylko jednorazowa przygoda. Jeśli jesteś w trakcie odchudzania, na pewno niejednokrotnie słyszałeś hasło “forma na lata, nie na lato”. Wszyscy dietetycy oraz trenerzy personalni zgodnie twierdzą, że popularne diety cud są nie tylko niezdrowe, ale również krótkotrwałe. Pełnowartościowa dieta ma być dla Ciebie przyjemnością, a nie kilkumiesięczną katorgą, polegającą na głodzeniu się. Zmiany żywieniowe należy wprowadzać małymi krokami, będą one od nas wymagały cierpliwości i konsekwencji. Wcale nie musi to jednak oznaczać ciągłego liczenia kalorii czy maniakalnego ważenia wszystkich produktów. Od czego należy zacząć?

Jedz regularne posiłki 

Na co dzień potrzebujesz odpowiedniej dawki energii, aby móc wykonywać wszystkie te czynności, które sobie zaplanujesz. Tę energię dostarczasz organizmowi ze spożywania regularnych i zbilansowanych posiłków. Jeśli nie jesz o stałej porze, dochodzi do magazynowania składników odżywczych. Rezultatem tego jest odkładanie się tkanki tłuszczowej. 

W czasie jedzenia skup się na delektowaniu posiłkiem i bierz małe kęsy. Pospieszne jedzenie skutkuje tym, że do mózgu nie dotrze jeszcze informacja o nasyceniu i pomimo zjedzenia sytego obiadu, będziesz odczuwać głód.

Nie podjadaj między posiłkami i sprawdzaj swoje uczucie głodu. Przed jedzeniem możesz wypić szklankę wody. W ten sposób upewnisz się, czy czujesz głód, czy może jednak pragnienie. Ważne jest, aby kontrolować jedzenie, po które sięgamy z nudów lub emocji. Zajadanie stresu tabliczką czekolady czy towarzystwo paczki chipsów podczas oglądania telewizji nie powinno być rutyną.

 

Uważaj na produkty przetworzone oraz cukier 


Fast foody i cukier to puste kalorie. Sięgamy po nie dla przyjemności – produkty przetworzone nie są w stanie zapewnić nam składników odżywczych, które są nam potrzebne. Czy musimy całkowicie z nich rezygnować?

Nadmierne spożywanie cukrów grozi problemami z cukrzycą, nadwagą oraz zaburzeniami metabolicznymi. Konsekwencją regularnego zajadania ciasteczek do popołudniowej kawy jest odkładanie się nadmiaru tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Nie musisz całkowicie eliminować słodyczy ze swojej diety – po prostu zachowaj umiar. Warto też zaspokoić potrzebę na cukier, zastępując je owocami lub słodkimi przekąskami bez dodatku cukrów, o dobrym składzie. Jeśli pijesz herbatę lub kawę z kilkoma łyżeczkami, ogranicz słodzenie do jednej łyżeczki. Z czasem uda ci się całkowicie zrezygnować ze słodzenia.

Niewątpliwą zaletą dań typu fast food jest to, że nie trzeba tracić czasu na gotowanie. Nie ma co ukrywać –  dzięki wzmacniaczom zapachu, smaku i konserwantom fast foody po prostu nam smakują. Pamiętaj jednak o tym, że zdrowe jedzenie też potrafi być aromatyczne, smaczne oraz łatwe do przygotowania. Jeśli jednak myśl o spędzeniu czasu w kuchni, gotowaniu i zmywaniu przyprawia Cię o dreszcze, mamy na to sposób. Nasz catering dietetyczny Foodie Box by Canapa Bydgoszcz jest świetnym lekarstwem na Twoje bolączki. Ty wybierasz co chcesz jeść, a my to dla Ciebie przygotowujemy. Gwarantujemy, że z naszą dietą pudełkową, przygotowywaną we współpracy z doświadczonymi dietetykami, dostarczysz organizmowi wszystkie potrzebne składniki odżywcze, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie


Ważnym elementem wprowadzania zdrowych nawyków żywieniowych jest systematyczne wypijanie odpowiedniej ilości wody. Osoby dorosłe powinny wypijać 1,5 – 2,5 litra płynów dziennie. Zaliczamy do tego nie tylko wodę, ale też herbatę i kawę oraz zupy. Na co dzień tracimy bardzo dużo wody w procesie wydalania jej przez układ moczowy oraz pocenie się. Nawet niewielki procent odwodnienia może skutkować bólem głowy czy zmęczeniem.

Nie wypijaj kalorii. Jeśli chce Ci się pić, sięgnij po szklankę wody lub dodaj do niej swoje ulubione owoce (maliny, arbuza, cytrynę). Lepiej jest zjeść pomarańczę, która da Ci uczucie sytości, niż wypić karton soku, który jedynie krótkotrwale ugasi Twoje pragnienie, dostarczając Ci sporej dawki cukru. Nasz organizm nie odróżnia cukru dodanego od naturalnego – jego nadmiar będzie pożywką dla nadprogramowych kilogramów.