Coraz częściej zwracamy uwagę na nasze nawyki żywieniowe. Liczymy kalorie, sprawdzamy skład produktów i wybieramy zdecydowanie zdrowsze posiłki. Wszystko to w trosce o nasze zdrowie, a także, by zadbać o swoją sylwetkę. O tym, jakie produkty wybierać, często informacji poszukujemy w Internecie, który nie zawsze jest źródłem rzetelnych wiadomości. Warto więc weryfikować to, co czytamy w sieci i kierować się poradami specjalistów żywieniowych. Czas obalić kilka mitów dotyczących żywienia!

 

Kolacja po 18:00 zabroniona!

 

To chyba najpopularniejszy mit, który już dawno został obalony! Nie musimy obawiać się tego, że tłuszcz będzie się odkładał, jeśli zjemy posiłek po tym czasie. Ostatnie danie powinniśmy zjeść na 2-3 godziny przed snem. Powinno być ono lekkie i nieobciążające organizmu. Brak posiłku lub zbyt wczesne jego spożycie nie jest korzystne dla naszego zdrowia oraz snu. Może powodować bóle głowy i zmęczenie.

 

Nie łącz pomidora z ogórkiem!

 

Słyszeliście kiedyś, aby nie jeść takich kanapek? To oczywiście mit! Powstał on przez enzym, który znajduje się w ogórkach i ma usuwać witaminę C zawartą w pomidorach. Są na to doskonałe sposoby, jak chociażby zakwaszenie warzyw octem winnym lub sokiem z cytryny, co zneutralizuje działania enzymu. Ponadto pomidory nie są głównym źródłem witaminy C, dlatego ta strata nie jest bardzo znacząca.

 

Gluten jest szkodliwy!

 

Nie należy wykluczać z diety glutenu, jeśli nie mamy co do tego przeciwwskazań medycznych. Wykluczenie glutenu z diety może doprowadzić do niedoboru witamin oraz składników mineralnych, a m.in. żelaza, wapnia, cynku czy magnezu. Dietę bezglutenową muszą wprowadzić osoby chorujące na celiakię, z alergią na pszenicę, a także nadwrażliwością na gluten. Samodzielnie taka dieta może być niebezpieczna i warto skonsultować to z lekarzem. Nie jest to z pewnością dieta, która pomoże zgubić nam kilka kilogramów.

 


 Wybierz zdrową dietę pudełkową dopasowaną do Twoich potrzeb


 

 

Należy unikać kawy!

Kawa może być traktowana jako nieco uzależniająca używka. Mimo to nie ma przeciwwskazań, aby sięgać po ten napój przez osoby zdrowe. Duża zawartość kofeiny poprawia koncentrację, szczególnie u osób niewyspanych. Regularne spożycie kawy obniża ryzyko zachorowań na Parkinsona, Alzheimera, a także niektórych chorób wątroby. Jeśli po jej spożyciu odczuwamy niepokój lub nadpobudliwość, warto wówczas zmniejszyć jej dawkę. Ma ona także pewne niekorzystne skutki, o których warto pamiętać. 

 

Zalety picia kawy:

Wady picia kawy:

 

  • zmniejszenie ryzyka cukrzycy,

  • pozytywny wpływ na wątrobę,

  • źródło antyoksydantów,

  • poprawia nastrój,

  • zapobiega ślepocie,

  • przyspiesza metabolizm,

  • ogranicza rozwój próchnicy.

 

  • może w małym stopniu uzależnić,

  • w nadmiarze jest szkodliwa,

  • odpowiedzialna za problemy z zasypianiem,

  • gorsza pamięć,

  • zwiększa ryzyko zawałów.

 

Kawa oczywiście pita z rozsądkiem i umiarem jest napojem, który można uwzględnić w swojej diecie.

 

Dieta wegetariańska na odchudzanie

Ten typ diety jest bogaty w sery, produkty zbożowe i inne produkty, które są dość kaloryczne. Wyłączenie mięsa z diety nie spowoduje obniżenia kaloryczności. Przede wszystkim zależy od sposobu przygotowywania posiłków, a także ich wielkości. Odchudzanie jest możliwe, jeśli dieta jest odpowiednio zbilansowana, a także jest wspomagana aktywnością fizyczną.

Owoce są źródłem witamin, więc można je jeść, ile się chce!

 

MIT! Fruktoza zawarta w owocach, spożywana w dużych ilościach, może być naprawdę niebezpieczna! Prowadzi do otyłości, cukrzycy typu 2, chorób układu krążenia, dny moczanowej, a także szkodzi wątrobie. Fruktozę można znaleźć także w syropie glukozowo-fruktozowym, który zawarty jest w sokach owocowych. Spożywanie ich do każdego posiłku nie jest zdrowe. WHO zaleca spożywanie owoców i warzyw w 5 porcjach do co najmniej 400 g.

 

Głodówka to szybki i prosty sposób na zrzucenie wagi

 

Jeden z najbardziej szkodliwych mitów! Głodówka to nie jest sposób, aby schudnąć. Co więcej, zapewnia efekt jojo, utratę mięśni i… zrujnowanie zdrowia! Głodówka nie uczy zdrowych nawyków oraz podejścia do kalorii i składników. To zapewnić może racjonalna i zbilansowana dieta. Najlepszy sposób na pozbycie się dodatkowych kilogramów jest zróżnicowany, bogaty w nieprzetworzone produkty jadłospis oraz aktywność fizyczna. W takim przypadku pomóc może specjalista z cateringu dietetycznego, który przygotuje zdrowe i pyszne dania.

 

I na koniec nasz ulubiony MIT:

Dieta pudełkowa jest droga i nie ma wpływu na odchudzanie

 

Diety pudełkowe zostały stworzone z myślą o tych, którzy chcą zacząć zdrowo się odżywiać, a przede wszystkim świadomie! Wyliczona kaloryczność posiłków, zdrowe i świeże produkty, a także dieta dopasowana do potrzeb sprawia, że to najlepsze rozwiązanie, by zadbać o swoją wagę i zdrowie! Ponadto catering dietetyczny to nie tylko same pudełka, ale też:

  • specjaliści, którzy przygotowują dania pod względem wartości odżywczych i smaku,

  • różnorodność posiłków, ponieważ codziennie dostajesz nowe dania,

  • wygoda wynikająca z otrzymywania gotowych posiłków bez konieczności gotowania,

  • oszczędność czasu i pieniędzy, bo teraz, zamiast spędzać godziny w kuchni, możesz zająć się, czym tylko chcesz! Nie wydajesz też dużych sum na impulsywne zakupy, które kończą się zmarnowanym jedzeniem.

 


 Sprawdź catering dietetyczny z Bydgoszczy